ו. אפר 19th, 2024

פילאטיס היא התעמלות מומלצת עם סדרת תרגילים נוחה שמפעילה את השרירים וכך יוצרת בהם גמישות, מאריכה אותם ומשמרת את פעילות הגוף והנפש. פילאטיס משפרת גמישות וחיוניות בצורה משמעותית וכך שומרת על הכושר הכללי של הגוף.

פילאטיס הוא אחד מחוגי ההתעמלות הייחודיים והנפוצים בשנים האחרונות. פילאטיס הוא חוג אהוב  על כל קבוצות הגיל – נשים, מבוגרים, פופולארי גם בקרב גברים וילדים ובעל תוצאות מרשימות לפתרון בעיות רפואיות כגון בעיות גב, גמישות גופנית ואיזון גוף ונפש. פילאטיס מתאפיין בסגנון התעמלות ושמירה על הגוף בצורה עדינה תוך כדי התמקדות בשיטת פילאטיס בשרירי הגוף ובאיזונם – בגמישותם של השרירים, בהפעלתם ובהארכתם ללא מאמץ אירובי. בעוד רוב סוגי ההתעמלות מתקדמים בפעילות קצבית אירובית כגון ריצה, שחיה או ספינינג פילאטיס מתמקד בתחזוקת שרירי הגוף בצורה שאין בה זעזועים ועם זאת פילאטיס מפתחת את שרירי הגוף וסיבולת לב ריאה.

פילאטיס החל כחוג תנועה לאנשים עם מוגבלויות תוך כדי התמקדות בעבודת שרירים ובתרגילי נשימה. לאור התוצאות החיוביות והמרשימות של תרגילי התנועה הפך פילאטיס לחוג התעמלות מבוקש המתחבר לכל אדם ולכל גיל וגם לאנשים אנרגטיים.

פילאטיס כולל תרגילים שמבוצעים תוך כדי חזרות עליהם מספר פעמים. פילאטיס שם דגש על גמישות השריר וריכוז בתרגילים. פילאטיס אינו כולל התשה של הגוף היכולה להיות קיימת בחוגי התעמלות אירוביים אחרים. פילאטיס יוצר איזון בין כל תנועות הגוף והשרירים, ותרגילים הדורשים לשמור על יציבות ואיזון בתנועות. הוא כולל הפעלה של שרירים רבים מכל טווח הגוף ומקפיד על הרמוניה בתנועה.

פילאטיס הוא חוג מומלץ לנשים בהריון עקב השיטה העדינה והמוצלחת של התעמלות זו, ללא קפיצות ריצות ושחיקת עקבים וזעזועים. שמה של שיטת התעמלות זו מגיע על שם ממציאה ג'וזף פילאטיס שהצליח לפתח שיטה בה באמצעות אימון יומיומי עדין. ניתן להשיג עם פילאטיס יציבות גופנית איתנה וחוזק פיזי רב יותר. פילאטיס מאפשר גם לקשישים גמישות משמעותית, שמירה על הכושר הגופני כל זאת ללא תנועות חדות, מאמץ יתר וזעזועים, המאפיינים סוגי התעמלות אחרים ושאינם תמיד מתאימים למבוגרים ולקשישים.

By admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *