ש. אפר 27th, 2024

פילאטיס הפך בשנים האחרונות לחוג התעמלות כובש שאף מועדף על סלב- זמרים, שחקנים ודוגמניות. פילאטיס הפך לייחודי ויוצא דופן כפעילות לשמירה על הכושר הגופני. בתחילה פילאטיס היה מיועד למטרות שיקום עבור פצועי גוף בבתי חולים ובמוסדות שיקום. עקב התוצאות המרשימות של החלמת פצועים ונכויות שהשתפרו פלאים הפך פילאטיס לחוג התעמלות אהוב על כל הגילאים והוא אחד מחוגי ההתעמלות הפופולאריים והאהובים ביותר כיום, פילאטיס קיים כחוג בכל מכוני הכושר וכן בחוגים במתנ"סים או אצל בחוגי בית ואצל מדריכי פילאטיס פרטיים. הגישה העדינה והנעימה מאפיינת חוג פילאטיס עם סוגי מאמץ עדינים המתאימים לכל אחד ולכל סוג של כושר גופני במיוחד מתאים פילאטיס לכאלו שמעולם לא עסקו בפעילות גופנית.

פילאטיס ידוע כסוג התעמלות עם מאמץ פיזי עדין יחסית ובשילוב של מכשירים הדורשים מתיחות גופניות הכול בהתאם ליכולותיו של המתעמל. פילאטיס מתמקד בחיזוק השרירים וכך מגיע לשיפור הכושר הגופני, לחיטוב הגוף ולשמירה על המשקל. התעמלות איכותית המונעת שחיקה ופציעות גוף חשובה במיוחד למשל לרקדנים או לזמרים המרבים להופיע ולכן פילאטיס הפך לחוג התעמלות מועדף עליהם עקב יתרונותיו הרבים. באמצעות סדרה מחזורית של תרגילים ובשילוב של מכשירים המבוססים על מתיחות וקפיצים תרגילי פילאטיס יוצרים שיקום של שרירי הגוף, מחזקים את  מסת השרירים ותורמים לחיטוב הגוף ולגמישותו. פילאטיס מתאפיין כחוג לשמירה על הכושר הגופני ללא מאמץ של זיעה, דופק מואץ ופעילות מאומצת ולכן השפעת פילאטיס ברחבי העולם הייתה ייחודית מיידית ומרשימה.

פילאטיס התאימה עצמה גם לאלו שאינם אוהבים להתעמל. פילאטיס ניתן לאימון גם בבית באמצעים פשוטים והוא תורם רבות לחיזוק גוף ונפש. פילאטיס הומצא התחילה לשם שיקום הגוף, העלמת כאבי גוף, אך הוכיח עצמו כמתאים לכל האוכלוסייה. פילאטיס כחוג התעמלות החל למעשה בעקבות ההצלחה המרשימה של ממציא הפילאטיס- ג'וזף פילאטיס שבנה למעשה סדרת תרגילים שנועדו לשיקום רפואי ולפגועי גוף. התרגילים האיכותיים, מחזקי הגוף ועם זאת הקלים לביצוע כבשו עם השנים את העולם כולו ואת כל העוסקים בספורט ואף את חובבי הספורט העוסקים בפעילות גופנית באופן לא מקצועי.

By admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *